Van 's Hertogenbosch naar Swalmen - Reisverslag uit Swalmen, Nederland van Paul en Annet ? - WaarBenJij.nu Van 's Hertogenbosch naar Swalmen - Reisverslag uit Swalmen, Nederland van Paul en Annet ? - WaarBenJij.nu

Van 's Hertogenbosch naar Swalmen

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Paul en Annet

30 Maart 2014 | Nederland, Swalmen

Beste allemaal,

Nu de eerste dag gelukt is gaan we verder met zondag 30 maart.
Om 8.00 uur zaten wij aan het ontbijt. Hoe wij bij de knooppunten route moeten komen, legt Marc uit. Wij moeten in ieder geval naar het centrum rijden van 's Hertogenbosch.
Een mooi centrum, op zoek naar knooppunt 84 of een bord met knooppunten, hebben wij zelfs een gedeelte twee keer gezien.
In Maraiahout maak ik een foto van een uitbundig bloeiende kersenboom. De eigenaar van de boom vraagt waar de reis naar toe gaat. Rome, daar is hij ook naar toe gefietst. Paul vraagt hem waar een restaurantje is waar wij koffie kunnen drinken.
Hij wil wel koffie gaan zetten voor ons, hij wil zijn fietsverhaal kwijt. Erg vriendelijk van die man, maar wij gaan toch voor de koffie met appeltaart in het restaurant achter de kerk.
Wij fietsen weer verder richting Lieshout, Aarle Rixtel, Bakel naar Deurne. In Deurne is er o.a. Kermis, het hele dorp is uitgelopen. Even later fietsen wij langs de watermolen in Deurne (privé bezit). Even weer later zitten wij buiten aan het ijs en dat in
maart! Wij fietsen door Grientsveen, langs het "Toon Kortooms" restaurant, waar wij vorige week zondag met Elly en Martin zaten.
Voor Kessel missen wij een knooppunt en fietsen wij een natuurgebied in. Als wij een uitgang gevonden hebben, zitten wij aan de verkeerde kant van het natuurgebied. Kessel is dan nog 14 km, dus wij vergeten de knooppunten maar even.
In Kessel gaan wij met de pont over de Maas, het is dan nog meer dan 20 kilometer naar Swalmen. Wij komen nog langs Kasteel Niewenbroeck. Als wij bij hotel Asselt in Swalmen aan komen, staat de km teller op 122,5 km. Wij gaan heerlijk eten in het hotel, dat hebben wij wel verdiend, vinden wij.
De hele dag hebben wij mooi weer gehad, windkracht 3 a 4, oostenwind. Een thermometer onderweg gaf 19 graden aan.

Hartelijke groet,

Paul en Annet

Paul en Annet

Fietsen naar Rome en daar 7 mei aankomen,want dan komen Lydia en Emile naar Rome vliegen. 8 mei samen de verjaardag van Emile vieren. Na een paar dagen samen Rome te hebben bekeken, vliegen Lydia en Emile weer naar huis. Wij fietsen naar de kust. Vandaar met een Ferry naar Sardinië,Corsica en Zuid-Frankrijk. Vanaf Marseille tot Avignon met de trein en dan fietsen wij weer naar huis terug.

Actief sinds 26 Maart 2014