Van Swalmen naar Duren - Reisverslag uit Düren, Duitsland van Paul en Annet ? - WaarBenJij.nu Van Swalmen naar Duren - Reisverslag uit Düren, Duitsland van Paul en Annet ? - WaarBenJij.nu

Van Swalmen naar Duren

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Paul en Annet

02 April 2014 | Duitsland, Düren

Hallo allemaal,

Daar gaan wij weer, ik krijg de smaak te pakken.
Maandag 31 maart. na een heerlijk ontbijt gaan wij de Reitsma route opzoeken, die voor ons voor het station in Roermond begint. In de routebeschrijving staat, ga als je met je rug naar het station staat rechts af. Mis, moet links zijn, maar na even vragen gaan wij de goede kant op.
Na een paar km zitten wij in Duitsland. Het is mooi weer, dus wij nemen de onverharde route, die langs de Roer gaat. In Ratheim drinken wij koffie en gaan dan weer aan het dwalen, wij fietsen maar terug naar het punt, waar wij nog goed zaten...uiteindelijk op een andere manier toch op de route gekomen.
Het grootste deel van de route gaat over paden, waar geen auto's rijden. Als wij in Duren aankomen, hebben wij 92 km gefietst.
's Avonds heerlijk gegeten in een druk dorpsrestaurant.
Het is "Schnitzelavond", de mensen die naast ons zaten komen daar iedere maandag eten en zij wonen 30 km van Duren af.
Het smaakt prima en dat voor €6,95 voor een schnitzel en €1,50 voor een halve liter bier.

Allemaal hartelijke groet van Paul en Annet

• 02 April 2014 - 23:21

Rob En Wilma:

Zo, de kop is eraf. In Duitsland aangekomen. Nederland uit met zomerweer. Wie had dat durven dromen toen jullie de reis planden.
    In elk geval blijft het de komende dagen ook redelijk weer, een heerlijk vooruitzicht.
    Hartelijke groet, Rob en Wilma

Paul en Annet

Fietsen naar Rome en daar 7 mei aankomen,want dan komen Lydia en Emile naar Rome vliegen. 8 mei samen de verjaardag van Emile vieren. Na een paar dagen samen Rome te hebben bekeken, vliegen Lydia en Emile weer naar huis. Wij fietsen naar de kust. Vandaar met een Ferry naar Sardinië,Corsica en Zuid-Frankrijk. Vanaf Marseille tot Avignon met de trein en dan fietsen wij weer naar huis terug.

Actief sinds 26 Maart 2014