Van Bruchsal naar Merklingen - Reisverslag uit Merklingen, Duitsland van Paul en Annet ? - WaarBenJij.nu Van Bruchsal naar Merklingen - Reisverslag uit Merklingen, Duitsland van Paul en Annet ? - WaarBenJij.nu

Van Bruchsal naar Merklingen

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Paul en Annet

06 April 2014 | Duitsland, Merklingen

Hallo allemaal,

Het eerste wat wij vanmorgen doen is kijken of het buiten droog is. Ondanks de voorspellingen: het is weer mooi weer!
Heerlijk ontbeten. Vandaag willen wij van Bruchsal naar Merklingen fietsen, waar Paul gisteravond via internet hotel Rosé geboekt heeft. In Gondelsheim de eerste fotostop voor het Douglas'sch Schloss, het kasteel is niet te bezichtigen.
De volgende stop is in Bretten, waar een leuk plein met vakwerkhuizen is. Daarna gaat de route door het bos, smalle soms steile paadjes. Op een gegeven moment komen wij bij een kruising in het bos en hoe nu? Paul denkt recht door, na een tijdje klopt de tekst niet meer, terug. Wij rijden een rondje, maar ons klimmen wordt beloond. Paul ziet twee reeën, even later zien wij er allebei drie, die het pad oversteken. Prachtig. Toch weer een bordje met een plaatsnaam gevonden, wel weer 4 km extra gefietst. Voor Pforzheim wat gedronken, de zon brandt lekker. Na Pforzheim zouden wij 16 km langs de autoweg moeten fietsen. Gevraagd of er ook een andere route is en die is er. Wij hebben door het bos gereden langs de rivier, prachtig. Vandaag echt weer genoten van het uitzicht op de bloeiende koolzaadvelden, de fruitbomen nog in bloei. De appel bloeit hier ook al. Het was een mooie fietsdag, wij zijn vandaag totaal 670 m geklommen en weer 385 m gedaald.
Het zijn 73,5 km geworden. Wij eten vandaag in het hotel.

Allemaal weer de hartelijke groeten van Paul en Annet

• 07 April 2014 - 00:44

Rob En Wilma:

Klinkt weer goed allemaal. Alleen wel een beetje uitkijken he. Nu al twee keer gevallen/ over de fiets. Vandaag naar de ronde van Vlaanderen gekeken en heb veel fietsers heel hard onderuit zien gaan. Moest daarbij gelijk aan jullie denken. Jullie zijn trouwens al een behoorlijk eind op weg en hebben met de bloeiende fruitbomen inderdaad in deze tijd van het jaar wel heel veel geluk. Mooi dat het weer zo lekker blijft en de wind nu ook een beetje in jullie voordeel meeblaast.
    Tot het volgende stukje.
    Rob en Wilma

• 07 April 2014 - 13:46

TreesIdz:

Wat heerlijk dat het weer mee zit, een mens krijgt toch wat hij verdiend!
    Prachtige tocht langs de bloeiende fruitbomen, geniet ervan.Annet hoe is het met jou been daar geef je geen reactie op! We hopen dat jullie mooi weer houden
    Geniet en wees voorzichtig !
    gr Idz

• 07 April 2014 - 19:14

Karen En Marco:

Hotel Rosé, leuke naam voor een Hotel. Ik kan wel raden wat jullie hebben gedronken...

Vooruitzichten wat betreft het weer zijn goed.

Groetjes,

Karen en Marco

Paul en Annet

Fietsen naar Rome en daar 7 mei aankomen,want dan komen Lydia en Emile naar Rome vliegen. 8 mei samen de verjaardag van Emile vieren. Na een paar dagen samen Rome te hebben bekeken, vliegen Lydia en Emile weer naar huis. Wij fietsen naar de kust. Vandaar met een Ferry naar Sardinië,Corsica en Zuid-Frankrijk. Vanaf Marseille tot Avignon met de trein en dan fietsen wij weer naar huis terug.

Actief sinds 26 Maart 2014