Van Merklingen naar Tubingen - Reisverslag uit Tübingen, Duitsland van Paul en Annet ? - WaarBenJij.nu Van Merklingen naar Tubingen - Reisverslag uit Tübingen, Duitsland van Paul en Annet ? - WaarBenJij.nu

Van Merklingen naar Tubingen

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Paul en Annet

07 April 2014 | Duitsland, Tübingen

Hallo allemaal,

Dank voor jullie leuke reacties.
Vanmorgen vertrokken vanuit Merklingen. Het was al meteen zonnig. Al vroeg zagen wij weer een ree lopen, wel ver weg over een open veld, de dag begon dus goed. Na een paar km ziet Paul een bakkertje en koopt er wat broodjes voor onderweg. De vrouw achter de toonbank vraagt waar de reis naar toe gaat. Wij zijn de eerste fietsers naar Rome dit jaar.
In Aidlingen ontdekt Paul dat hij een lekke achterband heeft. Wij kunnen het lek niet vinden. Paul loopt een straatje om ergens aan te gaan bellen voor een emmer water. Ik blijf bij de fietsen, maar vraag aan een passerende vrouw of zij dichtbij woont en of wij een emmertje water mogen lenen.
Ondertussen heeft Paul al een emmer, dus vertel ik de vrouw dat het niet meer nodig is. Als je iets nodig hebt, ik woon op nr.9
Even later komt ze met een plastic zakje met een paar snoepjes voor onderweg en een nieuw doosje plakspullen. Is dat niet ontzettend aardig?
Paul staat zijn band te plakken, komt er een man langs. Of wij de Reitsma route naar Rome gaan fietsen? Hij had het routeboekje herkent. Hij had Hans Reitsma ontmoet jaren geleden. Reitsma had bij hem overnacht. De man had 2 jaar geleden dezelfde route gereden. Hij had ook marathon banden van Schwalbe, maar nog veel meer profiel. Paul loopt even met hem mee om de band goed hard op te pompen, hij heeft een compressor pomp. Hij wil nog koffie gaan zetten, maar Paul komt weer naar mij en zijn bagage.
Even later moeten wij voor een klim rechts af een hele scherpe bocht maken. Wij hadden net geklommen, dus ik lees nog even goed de tekst, zitten wij wel goed? Daarna begon de klim blijkbaar pas. Ik schakel terug, want wij moeten fors klimmen na de scherpe bocht: ketting eraf. Gelukkig had Paul de ketting er zo weer op.
Wij rijden voor Aidlingen en ja hoor weer Paul zijn achterband lek.
Geen water bij de hand, maar het lek snel gevonden en geplakt, maar er zit een scheur in de buitenband.
Op naar de fietsenmaker in Ehningen, die gelukkig open is. Na een nieuwe binnen- en buitenband kunnen wij weer door.
Wij fietsen door Naturpark Schonbuch, wij moeten een groot, hoog hek openen en sluiten om in en uit het park te gaan.
De rit in het park is bijna alleen maar dalen, je moet zo op het pad letten dat wij soms stoppen moet om de mooie natuur in ons op te nemen.
In Bebenhausen een fotostop voor het cisterciënzer klooster.
Wij rijden naar het oude centrum van Tubingen. Een drukke studentenstad, een mooi oud centrum, waar wij met de fiets aan de hand doorheen gelopen zijn op zoek naar een hotel.
Wij zitten in een mooi hotel, hotel Am Kupferhammer.
Vanavond weer buiten zitten eten.
De fietsafstand vandaag was 52 km, wij zijn 670 m geklommen en wij zijn 385 m weer gedaald.
Wij hopen dat het bij jullie ook mooi weer blijft.

Allemaal de hartelijke groeten,

Paul en Annet

• 07 April 2014 - 22:34

Gerry:

Hai Annet en Paul,

Leuk dat jullie ons weer op de hoogte houden van jullie avonturen.
    Tot nu toe nog veel geluk gehad met het weer bij ons heeft het stevig gewaaid en geregend
    vanavond. Wat een pech vandaag met al die lekke banden (Paul, was je het spijkertje vergeten eruit
    te halen:-) en inderdaad wat een aardige ontmoetingen met al die hulpvaardige mensen.
    Veel succes morgen want ik begreep dat het wat pittiger ging worden.
    Groetjes, G&A

• 07 April 2014 - 23:38

Trees Idz:

nou nou dat is me het dagje wel, veel pech maar wel weer vriendelijke mensen.Mooi is dat toch.Leuk he die reeen 's morgens .
    Beste dag geweest dus en nu lekker bijkomen voor morgen.
    Hoop dat het weer zo blijft altijd lekker fietsen, beter dan regen.
    Heel veel s6 weer verder op naar het volgende verslag.
    liefs Idz

• 08 April 2014 - 07:49

Diana:

Hallo familie,

Fijn dat het goed met jullie gaat en gelukkig hebben jullie goed fietsweer.
    Wij wensen jullie succes de komende tijd.

PDJJ

• 08 April 2014 - 11:15

Jacq. & Herbert:

Jullie vervelen je iig niet! Prachtige foto weer erbij. Wij hadden hier laatst in de B&B een gast die grotendeels dezelfde route gaat fietsen; in haar uppie..... Het lijkt mij een erg leuke en mooie route als ik dat zo lees! Maar hopen dat het weer een beetje mee blijft werken!

• 08 April 2014 - 11:22

Henny/Gerard Pieters:

Annet en Paul, wat zijn de reis beschrijvingen weer leuk en spannend. We vinden het erg leuk om ze te lezen. Jullie hebben wel mooi weer, het is hier weer wat kouder en natter geworden. Doe voorzichtig en geen lekke banden meer. Hennny/Gerard

• 08 April 2014 - 21:57

Claudia:

Hoi Annet en Paul,

Tubingen, dat is de streek waar mijn tante woont in Wanweill bij Reutlingen.
    Veel geweest en inderdaad een leuk oud stadje.
    Ik ben daar heel veel geweest als kind.
    Ik hoop dat jullie de lekke banden nu voor even gehad hebben.

Groet Jari en Claudia

• 09 April 2014 - 09:39

Wil Trouwborst:

Wat leuk jullie verslag te lezen . Zie er zijn nog genoeg lieve mensen . Nu geen lekke banden meer . Voor ons zit het er bijna op heerlijke weken gehad .

Heel veel plezier
    Groetjes Kees en Wil.

• 09 April 2014 - 17:22

Emile En Lydia:

Hoi mam en pap,

We hebben alle verslagen doorgelezen, leuk om jullie ervaringen te lezen. Wat een pech met je band pap, maar gelukkig is het nu opgelost. Leuk dat jullie nog redelijk weer hebben, hier wordt het minder. Het ticket naar Rome voor Lydia is trouwens gevonden. Hier verder alles goed, we passen erg goed op het kikkerdril. Haha

Kus van ons

Ps. tot FaceTime!