Van Sigmaringen naar Obersiggingen - Reisverslag uit Obersiggingen, Duitsland van Paul en Annet ? - WaarBenJij.nu Van Sigmaringen naar Obersiggingen - Reisverslag uit Obersiggingen, Duitsland van Paul en Annet ? - WaarBenJij.nu

Van Sigmaringen naar Obersiggingen

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Paul en Annet

09 April 2014 | Duitsland, Obersiggingen

Hallo allemaal,

Vanmorgen naar het hoofdgebouw gelopen en daar ontbeten.
Met bepakte fietsen naar het Sigmaringer slot. Vanaf 9.00 uur zou er een rondleiding zijn. De rondleiding begon om 9.25 uur vandaag. Wij konden eerst nog de aquarellen bekijken, die een vorstin van het geslacht Hohenzollern gemaakt heeft, zij had talent. Wij hadden een privé rondleiding. Het slot had eind 19de eeuw al een cv. In de badkamer een radiator met horizontale buizen, een metalen douchekop en een losse handdouche boven het bad. Er was een electrisch systeem om het personeel te bellen. Het kasteel heeft totaal 400 kamers. De kamers die wij gezien hebben, zijn luxe gemeubileerd, stoelen en tafels met verzilverde frame's, porceleinen lampen en kandelaren, wandtapijten (tegen de kou aan de muur), een kamer met jachttrofeeen en een verwarmde ruimte met de wapen- en harnas verzameling.
Om 10.30 uur zaten wij op de fiets naar Sigmarensdorf. Na 1,5 km zie ik 2 diepe geulen vlak achter elkaar, ik rem.
Paul fietst achter mij en zit in het boekje te lezen. Hij knalt boven op mij en voor de afwisseling lagen wij nu samen op de grond.
De tassen vangen veel op, wij voelen er niets van.
Wij wijken van de route af om Pfullendorf te bekijken, een leuk stadje, wij kwamen binnen bij een mooie oude poort. Het centrum heeft mooie vakwerkhuizen, wij eten en drinken wat in het centrum. Wij zoeken de route weer op. Na Langgassen een stijging! Wij begrijpen de naam meteen. Het laatste stuk van de route is alleen maar dalen. Vanmorgen gestart met voor het eerst een dikke trui onder het jack en handschoenen aan. In de loop van de middag kon de dikke trui weer uit. Wij hebben vandaag 56 km gefietst, 310 m gestegen en weer 365 m gedaald. Wij slapen in Gastehaus Birkenmuhle en gaan een hapje eten bij Gasthaus Zum Sternen. Paul had gisteren gebeld om te reserveren met beide adressen. Hij werd heel lang in de wacht gezet, daarna terug gebeld door iemand van Gasthaus Zum Sternen dacht hij. Wie kwamen wij vandaag weer tegen? Het andere Nederlandse stel, die eigenlijk verder zouden fietsen, maar toch hier gestopt waren.

Allemaal de hartelijke groeten van

Paul en Annet

• 11 April 2014 - 23:41

Trees Idzenga:

IK jullie schrijven wees voorzichtig, gaaan jullie samen onderuit.Paul geen 2 dingen tegelijk doen, kunnen mannen nietzo goed! Maar goed afgelopen. Weer veel s6 en tot horens.
    Liefs Idz

• 13 April 2014 - 22:34

Joke Bleeker:

Sorry Annet en Paul!
    Wel een heel late reactie, jullie zijn al 2 weken op pad.
    Soms zijn er omstandigheden die er toe leiden dat ik er gewoon niet aan toe kom en de laptop dicht laat.
    Fijn dat alles naar wens gaat, zelfs een valpartij loopt goed af! Kan Sjoerd niet zeggen want die hield er in Portugal een gekneusde rib aan over en ook met de elektr. fiets is hij al een keer onderuit gegaan, mist de stang om er tegenaan te leunen.
    Morgen komen de bridgedames, ik zal hen over jullie berichten. Marian is onverwachts naar Sri Lanka vertrokken. Sterkte en veel fietsplezier! Groetjes, Joke

Paul en Annet

Fietsen naar Rome en daar 7 mei aankomen,want dan komen Lydia en Emile naar Rome vliegen. 8 mei samen de verjaardag van Emile vieren. Na een paar dagen samen Rome te hebben bekeken, vliegen Lydia en Emile weer naar huis. Wij fietsen naar de kust. Vandaar met een Ferry naar Sardinië,Corsica en Zuid-Frankrijk. Vanaf Marseille tot Avignon met de trein en dan fietsen wij weer naar huis terug.

Actief sinds 26 Maart 2014