Van Klosterle-Danhofen naar Pettneu - Reisverslag uit Pettneu, Oostenrijk van Paul en Annet ? - WaarBenJij.nu Van Klosterle-Danhofen naar Pettneu - Reisverslag uit Pettneu, Oostenrijk van Paul en Annet ? - WaarBenJij.nu

Van Klosterle-Danhofen naar Pettneu

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Paul en Annet

14 April 2014 | Oostenrijk, Pettneu

Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties.
Op zondag 13 april houden wij Ruhetag. Paul is flink verkouden, heeft verhoging, wij blijven bij het vriendelijke echtpaar van Hotel Garni Hanz Donz.
Ik ben buiten wat gaan lopen, heb zitten lezen, spelletjes gedaan.
Het was somber weer, af en toe wat regen.
's Avonds zijn wij samen naar een restaurant gelopen en hebben daar wat gegeten.

Maandag 14 april, Paul is weer een heel eind opgeknapt en wil weer fietsen. In de ontbijtruimte zit een echtpaar met 2 kinderen die gaan skiën en er zit een echtpaar met een klein mannetje.
Dat echtpaar heeft 2 honden bij zich, 1 volwassen hond en een puppy van 8 weken. Met het puppy gaan zij een training doen van 1 week voor reddingshond. In het hotel is het nog nooit eerder voorgekomen dat zij skiërs en fietsers tegelijk hebben.
Buiten is het al meteen mooi weer, het gaat vals plat omhoog, na 3 km beginnen wij aan de de klim van 7-9 %. In Langen am Arlberg willen wij verder met de trein gaan. Wij zijn in het station om 9.30 uur. De trein vertrekt pas om 11.00 uur. Maar er staat een bus, de buschauffeur heeft geen zin om uit zijn bus te komen of om een deur te openen. Als de chauffeur naar buiten komt vertelt hij dat hij helemaal niet naar St. Christoph gaat ( het hoogste punt, afdalen kunnen wij wel). De trein zou ons naar St. Anton gebracht hebben. De fietsen gaan met bagage en al de bus in, de chauffeur helpt tillen. Wij nemen nu de bus die naar Lech gaat. Op de kruising kunnen wij overstappen op bus 92, als de chauffeur ons mee wil nemen. In de zomer hangt er achter de bus een aparte fietswagen, nu nog niet. Als Paul kaartjes wil kopen, hoeft hij niets te betalen. De chauffeur stopt voor ons bij de kruising en tilt de fietsen uit de bus. Vanaf dit punt hebben wij de zwaarste stijging gehad(11%). Wij gaan de rest fietsen. Op het kruispunt is het meteen al genieten, prachtige natuur, skiërs die langs ons gaan, liftjes die omhoog gaan. Het is schitterend weer, wij hebben ondertussen de dikke trui aan, uit en weer aan gedaan. Het hoogste punt is op 1793m. Het restaurantje boven is dicht, dan maar naar het volgende restaurant. Wij drinken warme choco en nemen een stuk Schwarzwalderkirschtorte mit Sahne.
Wij hebben het treinkaartje tenslotte uitgespaard, dus dat kan er wel vanaf......wij zitten in het restaurant van een luxe 5 sterren hotel, waar beroemde mensen ook komen, o.a. presidenten, koningin Beatrix is er ook geweest. Paul rekent €23,90 af, maar lekker.....Even later beginnen wij aan de afdaling, een onverhard pad 15% is niet mijn hobby! even later een asfaltweg en 13% het eerste stuk! dat gaat beter. Het is wel koud en er staat een harde wind, dus goed blijven sturen. Wij fietsen door St.Anton, daar zijn wij ca. 40 jaar geleden ook geweest, niet meer te herkennen, van een dorp een grote plaats geworden. Om 13.00 uur zijn wij in Pettneu.
Wij slapen in Pension Landhaus St. Michaeli.
De Duitsers hebben nu 2 weken schoolvakantie, dus het is nog steeds hoogseizoen. Vanavond heerlijk gegeten, een seniorenteller.
Wij hebben vandaag 27 km gefietst.
Eind van de middag is het helaas gaan regenen.

Allemaal hartelijke groeten van Paul en Annet

• 15 April 2014 - 09:35

Rick En Karyn:

Hai tante, hoi oom!

Wat zijn jullie weer lekker bezig! Respect hoor! Ik lees uit jullie verhalen wel dat je eigenlijk helemaal niet naar het verre Azie hoeft te reizen om weer prachtige avonturen te beleven. De accommodaties en het eten zijn wat geciviliseerder maar de belevenissen zijn er niet minder om! :-)

Ik hoop dat Paul inmiddels wat hersteld is want de bergen door met slappe benen is geen feest. Ik zou zeggen, bestel nog maar een paar apfelstrudels en een groot bord pasta! Werkt altijd!
    Heeft Paul nu goede bandjes onder de fiets? Schwalbe is top hoor! Niet op bezuinigen want zeker onder de omstandigheden waarin jullie fietsen is lekbestendigheid maar zéker ook grip in de bochten super belangrijk.

Karyn en ik hebben afgelopen zondag de 10 kilometer gelopen tijdens de Marathon hier in Rotterdam. Was een ongelofelijk leuke ervaring. Prachtig weer en een super organisatie. Nu alleen nog van de spierpijn af zien te komen. ;-)

Heel veel plezier, geniet ervan!

Liefs, Rick en Karyn.

• 15 April 2014 - 11:14

Wil En Kees :

Hoi Annet en Paul,
    Wat een belevis weer en heel bijzonder om " tussen" de skiërs te fietsen, was het niet mogelijk om met de fiets een afdaling te maken.
    Succes verder met de tocht en wij kijken uit naar het volgende verslag en ook naar de foto's.

Groetjes

Wil en Kees

• 16 April 2014 - 15:33

Diana:

Wat leuk. Wij gaan komende winter naar st. Anton

• 17 April 2014 - 00:44

Rob En Wilma:

Indrukwekkende foto's. Wat een mooie tocht maken jullie zo. Paul weer helemaal opgeknapt?