Van Verona naar Montagnana - Reisverslag uit Montagnana, Italië van Paul en Annet ? - WaarBenJij.nu Van Verona naar Montagnana - Reisverslag uit Montagnana, Italië van Paul en Annet ? - WaarBenJij.nu

Van Verona naar Montagnana

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Paul en Annet

23 April 2014 | Italië, Montagnana

Hallo allemaal,

Woensdag 23 april. Het is mooi weer vandaag, om de goden niet te verzoeken, zijn wij toch nog met de lange fietsbroek aan vertrokken, nadat wij weer zelf ontbijt gemaakt hadden.
De eigenaar van de B&B had voor ons zelfs 2 soorten kaas gehaald, heerlijk.
Wij zijn de stad uit gefietst langs het kasteel (Castelvecchio) en langs de Arena.
Vandaag geen zware etappe, 58 km, 15 m stijgen en er weer 65 afdalen. De route gaat over het vlakke boerenland. Er staan plastic "kassen", sommige met aardbeien, die wij zien zitten.
Wij langs velden met bonen, graan, perziken, appels en druiven.
Er staan prachtige luxe huizen, maar ook erg vervallen boerderijen. Onderweg drinken wij koffie, Paul een espresso, ik een cappuccino, ik reken €2,50 af. Wij zitten buiten onder een overdekt gedeelte voor het restaurant, boven aan het plafond 5 zwaluwnesten. Het is een drukte van belang, de zwaluwen vliegen af en aan, wij horen de jongen piepen.
Vandaag de eerste bananenbomen gezien, wij zien hier ook veel blauwe- en witte regen. De witte regen ruikt lekker.
Ons einddoel voor vandaag is Montagnana, hier blijven wij een dag. Het is een leuk stadje, helemaal ommuurd met 4 stadspoorten en 24 torens. Paul had gisteren weer een B&B gereserveerd. Wij slapen in B&B La Villa, wij hebben een leuke kamer en een moderne badkamer, prima.
Wat zo heerlijk is van alle onderkomens vergeleken met Azië : het is hier zo schoon.
Gevraagd of ik gebruik mag maken van de wasmachine. Moest hij aan mama vragen! Wij hebben 1 wastrommel aan was ingeleverd.
Ik hoefde niet te helpen. Zoonlief gaat de was doen ( het is dus waar een kind kan de was doen). Alles op 30*, wij zien morgen wel hoe het eruit ziet.
Vanmiddag zijn wij het stadje ingegaan, het is groter dan wij dachten.
Wij hebben heerlijk zitten eten, eerst een bordje met verschillende soorten kaas, daarna gnocchi met prosciutto.
Montagnana is beroemd om zijn ham.
Wij zaten buiten te eten onder de parasol. Op eens. Een flitslicht en een oorverdovende knal- onweer- en even regen.
Naast ons zaten 4 mannen in pak met stropdas aan een drankje, even later zaten er 5,6,7 het ging door tot er 14 personen zaten.
Het ging er gezellig aan toe.
Even gevraagd of dit een dagelijks ritueel is, 3 keer per week drinken de mannen wat na het werk en gaan dan samen een hapje eten. Wie zijn vrouw lief heeft, laat haar thuis!
Rob is je tuin al klaar? Emile vertelde dat wij erg veel kikkervisjes hebben, als jij weer kikkers wilt, weet je ze te vinden.

Allemaal weer onze hartelijke groeten,

Paul en Annet

• 24 April 2014 - 00:45

Rob En Wilma:

Hoi Paul&Annet,
    wat een geweldige verhalen om te lezen. Zie het zo voor me, jullie schieten trouwens al aardig op. Tuin is zo goed als klaar ja, de hoveniers zijn klaar, de meeste vaste plantjes staan er in en moet nu zelf nog wat dingetjes doen.
    Kikkers springen al wel weer in de tuin rond, in de vijver heb ik ze (nog) niet gezien.
    Jullie morgen weer een mooie fietsdag gewenst en tot later

Rob en Wilma

• 24 April 2014 - 10:38

Wil Trouwborst :

Hoi Annet en Paul .
    Weer heerlijk om je verslag te lezen .jullie zijn al aardig op weg .
    Wanneer was ook alweer de planning Rome ?

Groetjes Kees en Wil

• 24 April 2014 - 11:41

Eric En Trees:

Lekker dat jullie zo mooi op schema zijn , extra genieten en wat je schrijft :overal schoon!
    Geniet er maar van. Liefs Eric en Trees

• 24 April 2014 - 14:08

Lydia En Emile:

Hoi Pap en Mam,

leuk al jullie verhalen te lezen. Rome nadert snel... wij hebben er zin in. Vanavond gaan we weer even langs jullie huis om gras te maaien, kikkers eten te geven en wat post te ruimen. Zijn jullie nog gevallen om hebben jullie inmiddels stabiliteit op de fiets gevonden?