Van Umbertide naar Assisi - Reisverslag uit Assisi, Italië van Paul en Annet ? - WaarBenJij.nu Van Umbertide naar Assisi - Reisverslag uit Assisi, Italië van Paul en Annet ? - WaarBenJij.nu

Van Umbertide naar Assisi

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Paul en Annet

04 Mei 2014 | Italië, Assisi

Hallo allemaal,

Weer bedankt voor jullie leuke reacties.

Zaterdag 3 mei. In het Hotel Capponi kunnen wij niet ontbijten.
Wij lopen samen onder de paraplu naar een koffiebar voor een Italiaans ontbijt.
Het gaat een hele regendag worden, ik heb de hele dag tijd om de waterdichte sokken te testen, zij zijn geslaagd.
Het zou het mooiste deel van de etappe moeten worden, daar hebben wij niet veel van kunnen zien.
Wij reden door een gebied waar tabak en zonnebloemen verbouwd worden. Daar is het nu nog te vroeg voor, de akkers zijn wel omgeploegd. Wij zien akkers met graan en bonen (1 meter hoog, roze bloemen).
Wij volgen een tijd lang de Tiber.
In Picciane is het tijd voor koffie met een broodje.
Van veraf zien wij Assisi al liggen totdat het in de wolken verdwijnt. Als wij Assisi binnen komen, nemen wij niet de autoweg, maar wij fietsen en later lopen een steil pad op.
Paul besluit om ergens te gaan vragen waar ons hotel is.
Hij loopt ergens binnen en ziet meteen de naam staan van ons hotel: Assisi Garden.
Onze fietsen mogen in de kloosterkerk staan, ook zij gaan op bedevaart!
Het oorspronkelijke gebouw was gebouwd met stenen uit de muur, die om Assisi heeft gestaan. Het is een klooster geweest van de Padri Oblati di San Francesco. Vanaf 1949 werd het een semenanari. Na de aardbeving in 1997 is het met geld van de verzekering hersteld en nu is het een hotel.
Joke, ik heb speciaal voor jou een foto gemaakt van het hotel, is het hetzelfde hotel als wij jullie geslapen hebben?
s' Middags zijn wij met paraplu naar boven gelopen over een pad waar veel namen in de straatstenen gegraveerd staan.
Wij lopen meteen naar de Basilica di Francesco. Het zijn eigenlijk twee kerken, de onderkerk werd gebouwd van 1228-1230. De Bovenkerk van 1230-1253. In de onderkerk is een dienst aan de gang, wij lopen de trap af om de graftombes van Franciscus te bekijken. Beneden is het lekker warm van alle kaarsen die gebrand worden. De onderkerk is beschilderd met mooie fresco's.
Het oude centrum van Assisi heeft smalle, oplopende straatjes. Er hangen per wijk gekleurde vlaggen, alle gebouwen zijn opgetrokken uit licht gekleurde steen. Je komt het oude centrum binnen via poorten. Op de terugweg naar het hotel de San Pietro Basiliek binnen gelopen, vrij somber. Wij hebben in het hotel gegeten.
Wij gaan zo weer in het hotel eten, dus verstuur ik nu dit verhaal en ga straks verder. Tot straks.

• 04 Mei 2014 - 19:46

Eric En Trees:

Wat een prachtige tocht met zoveel cultuur, genieten geblazen. Knap om het steeds weer op te rakelen, jullie hebben vast wel genoeg papier bij je! In Assisie ben ik ook geweest toen ik 16 of 17 jaar oud was en met mijn ouders naar Rome ben geweest. Juist die kerken waren zeer indrukwekkend! Nu schiet het echt op voor jullie . Nog hele mooie dagen met mooi weer. Groeten Idzen

• 04 Mei 2014 - 20:45

Sander:

Zo alles weer eens even doorgenomen.
    Jullie maken wat mee allemaal zeg! Leuk hoor
    Vind het wel knap van jullie hoor
    Eetsmakelijk en tot straks

Goede reis verder

• 05 Mei 2014 - 07:40

Peter, Joost, Joep En Diana:

Geniet van de dagen in Rome

Paul en Annet

Fietsen naar Rome en daar 7 mei aankomen,want dan komen Lydia en Emile naar Rome vliegen. 8 mei samen de verjaardag van Emile vieren. Na een paar dagen samen Rome te hebben bekeken, vliegen Lydia en Emile weer naar huis. Wij fietsen naar de kust. Vandaar met een Ferry naar Sardinië,Corsica en Zuid-Frankrijk. Vanaf Marseille tot Avignon met de trein en dan fietsen wij weer naar huis terug.

Actief sinds 26 Maart 2014