Van Sardinië naar Corsica - Reisverslag uit Corsica, Frankrijk van Paul en Annet ? - WaarBenJij.nu Van Sardinië naar Corsica - Reisverslag uit Corsica, Frankrijk van Paul en Annet ? - WaarBenJij.nu

Van Sardinië naar Corsica

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Paul en Annet

16 Mei 2014 | Frankrijk, Corsica

Hallo allemaal,

Weer dank voor jullie leuke reacties.

Woensdag 14 mei.
De hoteleigenaar vertelde ( uit eigen belang?) dat de pont naar Corsica op woensdag om 7.00uur/8.00 uur/10.00 uur en om 11.30 uur vertrekt. De meeste gasten nemen de pont van 10.00 uur. Wij kunnen vanaf 8.00 uur ontbijten. Prima ontbijt met heerlijk vers stokbrood. Na het ontbijt zijn wij rustig naar de pont gefietst en hebben kaartjes gekocht voor ons zelf, de fietsen en de fietstassen (€37). De pont van 10.00 vertrekt niet, de boot komt om 11.15 uur de haven binnen. Wij vertrekken om 11.45 uur uit Santa Teresa, de overtocht duurt 5 kwartier. Eerst staan wij op het dek buiten, later als er mensen naar binnen gaan gezien de wind kunnen wij lekker in de zo'n zitten.
Als wij op Corsica in Bonifacio van boord gaan, vraagt Paul de weg richting Sartene. Wij moeten omhoog, meteen 16%.
Als wij in de jachthaven van Bonifacio zijn, zien wij dat wij die klim helemaal niet hoefden te maken om richting Sartene te fietsen. Het bureau voor de toeristen informatie gaat om 15.00 uur pas open. Wij kopen een wegenkaart van Corsica en gaan fietsen. Het is alleen maar stijgen en dalen, wij volgen de N 196.
Wij spreken af te stoppen in Pianottoli. Of daar een hotel is???
Op de fiets bedenk ik hoe ver moeten wij dan nog om een hotel te vinden, red ik dat? Want het is best pittig.
Als wij het plaatsje binnen fietsen zien wij meteen al een bord met een pijl naar links waar hotels op staat. Voor mij een hele geruststelling. Al snel zien wij een bordje met Chambre d' hotes, Paul naar binnen en komt niet enthousiast naar buiten.
Er stond hotels, dus wij kijken "even" verder. Dat even wordt 2 km lekker snel afdalen naar zee, daar is een chique hotel aan zee met zwembad, tennisbanen etc.(Hotel U Libecciu)
Het is een mooi zwembad, niet verwarmd. Er zat een vrouw met haar benen in het water. Ik vraag een handdoek bij het zwembad en ik word naar de receptie gestuurd. Een handdoek voor bij het zwembad kun je huren voor €5. Ik ga natuurlijk toch zwemmen, ben alleen in zowel het zwembad als in de jacuzzi.
Wij eten s' avonds in het hotel. Na het dessert ( du fromage) zit ik aan tafel zowat te slapen. Om 21.30 uur gaan mijn luikjes toe.
Wij hebben vandaag maar 24 km gefietst.

Donderdag 15 mei.
Wij beginnen de dag met een heerlijk ontbijt ( vers Frans stokbrood, fruitsalade, yoghurt) buiten op het terras.
Wij moeten weer naar boven naar het dorp om op de N 196 te komen. In het dorp even bij de Spar bananen gehaald voor onderweg. Wij zijn net het dorp uit of wij zien een hotel.
Wij fietsen zonder jas, het is heerlijk weer en het eerste stuk blijft klimmen. Daarna een afdaling van ruim 5 km.
Het is de hele dag of stijgen of dalen.
Regelmatig zien wij de zee, wij komen langs een mooi uitzichtpunt Casa di Roccapina. Wij zien heel in de verte nog sneeuw op de berg. In Sartene wat gegeten en gedronken.
Nu is het niet ver meer naar Propriano, waar Paul gisteren Hotel Roc e Mare besproken heeft. Weer een hotel aan het strand. Om de kustweg te gaan volgen, wordt ons afgeraden. Dat is erg zwaar, zeker met bepakking. Na het douchen even naar het strand van het hotel gelopen, daar was niemand. Wij hebben even zitten zonnen en besloten om terug naar het dorp te lopen en daar vanavond te eten.
Wij vinden Corsica ruiger en mooier dan Sardinië.
Vandaag hebben wij 52 km gefietst.

Allemaal weer onze hartelijke groeten,

Paul en Annet

• 16 Mei 2014 - 10:22

Helen:

Leuk hoor om jullie verhalen te lezen en heb diep respect voor jullie. Leuk dat jullie bezoek kregen altijd gezellig om met vrienden af te spreken en dan in zo'n mooie stad. Nog veel veilige kilometers gewenst. Ik kijk uit naar het volgende verhaal.

• 16 Mei 2014 - 19:18

Wilma :

Rob is aan het fietsen in Duitsland met Fabian. Niet zo sportief als jullie, maar wel leuk met elkaar vijf dagen weg.

Ik zat net lekker in de zon en zag in jullie tuin een prachtige specht. Komt vast ook wel langs als jullie weer thuis zijn.

Hartelijke groet en een fijn verblijf!

• 16 Mei 2014 - 19:48

Eric En Trees Idzenga:

Hoi Annet en Paul . Wat een verslag weer.
    Petje af, zeker na zo'n jaar. Is wel het een en ander gebeurt. Fijn dat jullie er zo van genieten.
    Lijkt me schitterend en wat een indrukken weer.
    geniet ervan lekker weer,maar dat is het hier ook.
    Jonge vossen in het park gespot, nestje koolmeesje, gisteren uitgevlogen, kortom Eric heeft het druk met foto"maken.
    Heerlijk gisteren ook weer even gefietst, gaat best wel!
    Ook hier allen tevreden nu over 14 dagen de bruiloft, straks weer genoeg om bij te praten.
    veel liefs