Van Lussan naar Malarce-sur-la Thines - Reisverslag uit Malarce-sur-la-Thines, Frankrijk van Paul en Annet ? - WaarBenJij.nu Van Lussan naar Malarce-sur-la Thines - Reisverslag uit Malarce-sur-la-Thines, Frankrijk van Paul en Annet ? - WaarBenJij.nu

Van Lussan naar Malarce-sur-la Thines

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Paul en Annet

19 Mei 2014 | Frankrijk, Malarce-sur-la-Thines

Hallo allemaal,

Als Paul maandag 19 mei de gordijnen open doet ziet en zegt hij het heeft geregend. Daar zag het gisteravond helemaal niet naar uit. Na het eten hebben wij nog een rondje door het plaatsje gelopen. Tijdens het ontbijt bekijken wij welke route wij nemen na St. Ambroix. Wij besluiten de westelijke route te nemen, korte stijgingen en mooie uitzichten. Het vrouwtje van de Chambre 'd Hotes vraagt waar wij naar toe gaan en of wij al een hotel besproken hebben voor vanavond. Zij wil wel even bellen.
Voordat wij vertrekken vernieuwt Paul mijn remblokjes voor.
Het regent niet hard. Wij gaan eerst weer naar beneden, ik kan meteen de rem testen, prima. Van Lussan via Vendras naar St.Ambroix, waar wij bij de Intermarche wat te eten halen voor onderweg en in het centrum drinken wij een warme chocomelk.
Met de regenbroeken aan vertrekken wij via Meyrannes, Gagnieres, Mas l'Oume naar Les Vans. Ondertussen zijn wij kletsnat en koud geworden. Wij gaan weer een warme choco drinken. In het restaurant giet ik mijn schoenen leeg, zet ze tegen de muur omhoog, zodat ik ze nog een paar keer kan leeg gieten.
Paul zijn sokken zijn ook nat, onze jassen en mijn fietsbroek redden het ook niet met zoveel regen. Wij wilden daarom een hotel zoeken in Les Vans, maar al zoekende wordt het droog en fietsen wij die laatste 12 km ook nog maar even. Nu het wat droger is, kunnen wij zien hoe mooi de omgeving is. In die laatste 12 km zit nog een colletje (313m). Wij eten en slapen in Hotel Au Fil du Chassezac. De eigenaresse doet veel moeite om ons een route uit te leggen, die minder zwaar is dan die uit ons boekje.
Wij eten sla met tomaat vooraf, karbonade met worteltjes en doperwtjes, een geitenkaasje en kersen uit eigen tuin toe.

Allemaal weer de hartelijke groeten van Paul en Annet

• 21 Mei 2014 - 07:18

Fam Van Heteren:

Wat leuk, St. Ambroix. Onze camping zit daar vlak bij, 5 km, vandaan.
    Als het tenminste de goede St. Ambroix is.
    In augustus zullen wij daar weer zijn.

Paul en Annet

Fietsen naar Rome en daar 7 mei aankomen,want dan komen Lydia en Emile naar Rome vliegen. 8 mei samen de verjaardag van Emile vieren. Na een paar dagen samen Rome te hebben bekeken, vliegen Lydia en Emile weer naar huis. Wij fietsen naar de kust. Vandaar met een Ferry naar Sardinië,Corsica en Zuid-Frankrijk. Vanaf Marseille tot Avignon met de trein en dan fietsen wij weer naar huis terug.

Actief sinds 26 Maart 2014