Van Malarce-sur-la-Thines naar Langogne - Reisverslag uit Langogne, Frankrijk van Paul en Annet ? - WaarBenJij.nu Van Malarce-sur-la-Thines naar Langogne - Reisverslag uit Langogne, Frankrijk van Paul en Annet ? - WaarBenJij.nu

Van Malarce-sur-la-Thines naar Langogne

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Paul en Annet

20 Mei 2014 | Frankrijk, Langogne

Hallo allemaal,

Dinsdag 20 mei. als wij wakker worden zien wij dat het nog regent, niet hard, maar toch. Wij ontbijten stokbrood en een croissantje, beide niet vers. Maar hoe kan het ook anders, de warme bakker is niet om de hoek. Onze kleding is droog, onze schoenen niet, dus wij gaan met de waterdichte sokken in de natte schoenen en wij trekken de dikke trui er bij aan.
Volgens mij is het vandaag in Nederland 30 graden. Wij doen de handschoenen boven in de tas......wij gaan vandaag weer stijgen. Gisteren even voor het hotel een col op gefietst, hoogste punt 313 m. Wij gaan eerst naar La Bastide-Puy-Laurent, dat is nog 35 km stijgen naar 1028m. Onderweg regen, soms hard, dan hoor ik wat gemompel achter mij. Ik ben meer met het stijgen bezig. Soms fietsen wij door de wolken, helaas vandaag geen mooie uitzichten, terwijl het een schitterende tocht is.
Wij fietsen gewoon de route uit ons boekje, want je komt haast niemand tegen en als er dan geen bordjes staan...
De eigenaresse van het hotel had het over la Molette, waar twee huizen staan, een links en een rechts.
Op een gegeven moment zien wij twee ( kletsnatte) schapen voor ons op de weg lopen. Zij schrikken van ons en zetten het op een lopen, wij er achteraan. De dames waren op stap en sprongen, toen er een gat in het hek verscheen, zo hun wei weer in.
Als wij in La Bastide-Puy-Laurent zijn moeten wij zelf even bijtanken. De volgende 20 km is veel dalen, eindelijk het gevoel weer van fietsen en het is droog geworden.
In Langogne eten en slapen wij in Grand Hotel La Poste.
Hier brandt de verwarming, onze schoenen liggen op de kop op de verwarming. Paul heeft de planken, die boven de verwarmingen lagen even weggehaald, zodat de schoenen er tussen passen. Eind van de middag zag het er veel belovend uit, eind van de avond wat minder. Wij zien het wel morgen.
Genieten jullie nog maar van het mooie weer, een ieder krijgt wat hem toe komt!
Wij hebben vanavond weer heerlijk gegeten.

Allemaal weer de hartelijke groeten van Paul en Annet

• 21 Mei 2014 - 11:44

Eric En Trees:

Nou nou wat een tochten met dit weer.Jammer hier is het inderdaad erg warm geweest, met name gisteren.Gisteravond ontzettend veel onweer en forse buien. Vanmorgen hier weer zon en iets minder warm (vind ik niet erg). Vanmiddag kunnen er weer buien vallen, zien we wei.
    Inderdaad wel raar idee, dat jullie dik ingepakt moeten fietsen incl.. regenkleding . Zo zie je maar weer.
    We hopen dat jullie de komende dagen beter weer hebben. Geniet van al het moois.
    groetjes Eric en Trees

• 21 Mei 2014 - 20:51

Wiltrouwborst:

Hoi Annet en Paul .
    Jammer dat het weer niet leuk mee doet , ook voor de foto's
    Het is hier inderdaad heel mooi weer . Jullie nog veel plezier
    Groetjes Kees en Wil

• 21 Mei 2014 - 22:13

Helen:

Nou jullie verdienen ook mooi weer hoor. Helaas krijg je niet altijd wat je wenst. Hoop dat je de komende tijd alleen maar mooi droog weer is.

Paul en Annet

Fietsen naar Rome en daar 7 mei aankomen,want dan komen Lydia en Emile naar Rome vliegen. 8 mei samen de verjaardag van Emile vieren. Na een paar dagen samen Rome te hebben bekeken, vliegen Lydia en Emile weer naar huis. Wij fietsen naar de kust. Vandaar met een Ferry naar Sardinië,Corsica en Zuid-Frankrijk. Vanaf Marseille tot Avignon met de trein en dan fietsen wij weer naar huis terug.

Actief sinds 26 Maart 2014