Van Nancy naar Heidicourt - Reisverslag uit Heudicourt-sous-les-Côtes, Frankrijk van Paul en Annet ? - WaarBenJij.nu Van Nancy naar Heidicourt - Reisverslag uit Heudicourt-sous-les-Côtes, Frankrijk van Paul en Annet ? - WaarBenJij.nu

Van Nancy naar Heidicourt

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Paul en Annet

01 Juni 2014 | Frankrijk, Heudicourt-sous-les-Côtes

Hallo allemaal,

Vanmorgen zitten wij te ontbijten in het Ibis Budget Hotel en komen er een paar agenten binnen. Zij vragen wat aan het meisje achter de balie en ondertussen komen er nog meer agenten binnen., sommige met een kogelvrij vest aan. Het zijn er nu wel tien. Buiten staan de politieauto's zo opgesteld, dat er niemand met een auto meer door kan. Een groepje gaat naar boven. Wij zitten eerste rang en wachten met spanning af. Er gebeurt niets, de agenten komen weer naar beneden en vertrekken weer.
Of de vogel al gevlogen is......of zit hij in het andere Ibis Hotel?
Wij zullen het nooit weten.
De route begint op het Place Stanislas langs de mooie stadspoort, even later al twijfels over de route, wij maken weer te veel kilometers. Wij komen een groepje wielrenners tegen, zij vertellen ons dat wij verkeerd zitten, dus wij zaten weer fout.
Wij gaan van Nancy naar Custines en fietsen weer langs de Moezel. Dan via Millery, Autreville, Loisy, Atton naar Pont-a-Mousson. Daar even een drankje op het plein. Het is een leuk plein het is nu rommelig, want het wordt opnieuw bestraat.
Na Pont-a-Mousson geeft het boekje meerdere varianten.
Wij gaan weer langs het water, het jaagpad. Het pad is van slechte kwaliteit, gelukkig is het maar een paar km.
Na Villers gaan wij weer wat stijgen.
Wij komen een Nederlands echtpaar tegen, zij gaan naar Barcelona, zij gebruiken ook het boekje van Benjamins en zij zijn er ook niet enthousiast over.
Wij wilden langs een meer fietsen in de route staat bij stacaravan- camping LA voor Tour du Lac, geen camping gezien.
In de dorpjes waar wij door heen fietsen, kom je niemand tegen.
Wat natuur betreft, wij hebben al zoveel moois gezien, wij vinden het hier wat minder mooi.
Wij stoppen in Heidicourt en gaan lekker in de zon wat zitten drinken. Wij eten ook in het hotel, prima. Elke dag zeggen wij, we gaan minder eten. Na de Azië reis waren wij afgevallen, tot nu toe heb ik het idee dat er bij mij niets af is, ik troost me nu al met de gedachte: spierweefsel is zwaarder dan vetweefsel.
Vandaag weer prima fietsweer, vanmorgen met dikke trui aan vertrokken, na een paar uur ging bij Paul de jas uit, ik fietste verder met bodywarmer. Vanmiddag gezien dat een thermometer 21 graden aangaf. Vandaag 76 km gefietst.

Tot het volgende verslag,

Groetjes Paul en Annet

• 02 Juni 2014 - 11:44

Gerry:

Wat een belevenissen weer en wat een afgang in dat hotel met die onvriendelijke tante.
    Ik zou er ook nog geen druppel water meer willen drinken. Kan me voorstellen dat jullie
    in het Ibis hotel met grote spanning zaten af te wachten wat er zou gebeuren. Zo maken
    jullie nog eens wat mee.
    Zag op de kaart dat jullie al aardig opschieten richting Nederland, misschien zijn jullie
    voor het weekend al wel weer thuis. Doe het rustig aan en geniet nog even.

Lieve groetjes van hier.
    Arie en Gerry

• 02 Juni 2014 - 19:49

Jacqueline:

Spanning en sensatie! Wie weet wat jullie aanschouwd hebben....
    Dit weertype lijkt mij toch beter; lekker bruine benen krijgen!! Heerlijk die zon!
    Wonen er nog wel mensen in die dorpen? Of is de vrees van de Fransen waar geworden; dat hun dorpen echt zijn leeggelopen?
    Fijne tocht verder!

• 02 Juni 2014 - 20:32

Joke:

Het woord Moezel klinkt al heel dichtbij! Fijn dat alles goed gaat, afgezien van de bandentoestand van Paul. Jullie lossen het allemaal gelukkig goed op. Nog een paar fijne dagen op jullie fiets!
    Een hartelijke groet van Sjoerd en Joke.

• 03 Juni 2014 - 18:56

Wil Trouwborst:

Hoi Annet en Paul.

Mooi verslagen weer , niet leuk die onaardige Fransen , gelukkig zijn jullie bijna Frankrijk uit richting stal . Om die kilo's hoef jij je toch niet druk te maken , komt vast van het Italiaans eten.

Paul en Annet

Fietsen naar Rome en daar 7 mei aankomen,want dan komen Lydia en Emile naar Rome vliegen. 8 mei samen de verjaardag van Emile vieren. Na een paar dagen samen Rome te hebben bekeken, vliegen Lydia en Emile weer naar huis. Wij fietsen naar de kust. Vandaar met een Ferry naar Sardinië,Corsica en Zuid-Frankrijk. Vanaf Marseille tot Avignon met de trein en dan fietsen wij weer naar huis terug.

Actief sinds 26 Maart 2014