Van Verdun naar Orva - Reisverslag uit Villers-devant-Orval, België van Paul en Annet ? - WaarBenJij.nu Van Verdun naar Orva - Reisverslag uit Villers-devant-Orval, België van Paul en Annet ? - WaarBenJij.nu

Van Verdun naar Orva

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Paul en Annet

03 Juni 2014 | België, Villers-devant-Orval

Hallo allemaal,

Vanmorgen 3 juni na het ontbijt uit Het hotel vertrokken. Even langs de bakker voor een stokbrood voor onderweg.
Wij verlaten Verdun via de D38 en gaan vrij snel weer wat stijgen.
Wij waren met jas vertrokken, maar tijdens het stijgen kan de jas wel weer uit. Na Vilosnes gaan wij wat meer stijgen, dan weer dalen en na Haraumont weer stijgen tot 387 m. Dan een afdaling. In Louppy-sur-Loison moet een groot kasteel zijn.
Als wij bij het kasteel aankomen, zien wij dat het vandaag niet geopend is. Wij willen stiekum even door de poort gluren hoe de binnenplaats eruit ziet. Dan gaat er een loeiharde bel. Er komt een man aan lopen, wij mogen niet kijken, de deur gaat dicht.
Boven staat wel een bankje in de zon, dus wij smeren even een broodje. Waar gaan wij slapen? Nog 15 km of nog ca 30 km.
Paul besluit om weer even te bellen om een kamer te reserveren.
Hij belt met Nouvelle Hostellerie d' Orval, het telefoonnummer bestaat niet.
Dan gaan wij maar in Montmedy slapen.
Na Juvigny nog weer even wat stijgen, daarna fietsen wij Montmedy in. Het hotel in Monmedy is gesloten.
Het VVV is boven in de stad, net als de vesting. Boven in de stad is ook een "Gite Le Pigeonnier, een soort jeugdherberg. Het gaat flink steil naar boven, Paul stopt en wil niet naar boven, dus gaan wij weer naar beneden. Eerst een colastop en dan moeten wij toch verder, het is pas 14.30 uur. Na wat vragen begrepen wij dat Orval al Begie is, Paul had een verkeerd landennummer gebruikt. Paul belt nog een keer, maar het is complet. Ik koop nog even Kit-Kat als noodrantsoen. Wij gaan weer wat stijgen naar Thonnelle, de cola deed wonderen. In Avioth zit een VVV, Paul vraagt waar de eerste slaapgelegenheid is, dat is in Villers. In Villers gaat Paul het toch nog even proberen bij Nouvelle Hostellerie d' Orval en ja hoor er is plaats. Het pas 16.15 uur, zij hebben er heerlijk trappistenbier voor Paul en voor mij Jus, wij zitten buiten in de zon. Eind van de middag werden wij ingehaald door een mestwagen. Tijdens het passeren verloor hij wat druppels...het was niet veel, maar het voelt zo vies.....wij hebben vandaag 83 km gefietst. Wij eten in het hotel, er is ook niets anders in de buurt.
Eind van de middag hebben wij wat regen gehad, wij zagen dat het in België harder geregend had. Eind van de avond viel er hier een flinke bui, hopelijk is het morgen weer droog.

Allemaal weer de hartelijke groeten van

Paul en Annet

• 04 Juni 2014 - 14:06

Joke:

Jullie zijn wel erg bedreven in het vinden van overnachtingshotels! Dat zou niets voor ons zijn.
    Wij hadden vroeger altijd de gids van Logies de France met die schoorstenenen dat ging dan zonder bellen vooraf.
    Heel wat tijd daar aan besteed in de namiddagen en onze neus ook vaak gestoten. Vaak was het complet! Nog een paar fijne fietsdagen. Het weer wordt hier goed met de Pinksterdagen!
    Liefs en groeten, Joke (en Sjoerd)

• 04 Juni 2014 - 15:27

Eric En Trees:

lieve mensen.
    Nu schiet het ineens op al in België, nemen ons petje af voor jullie. Lastig begrijp ik om soms een onderdak te vinden. Maar jullie worden er zo handig in......Nu op naar de pinksterdagen, als het goed is morgen gips eraf. ben heel benieuwd. Heel veel plezier hoop dat het weer jullie goed gezind is.
    Geniet er nog van. liefs Eric, Trees

• 04 Juni 2014 - 18:25

Helen:

Fijn dat het allemaal zo goed gaat. Nog een aantal dagen en dan is deze mooie reis weer voorbij. Volgende al in zicht?
    Geniet er nog van al zal jullie eigen huis, tuin, bed ook wel weer roepen.
    Ben je berichtje kwijt over umbrie, of staat dat bij de verhaaltjes!

Groetjes,

Paul en Annet

Fietsen naar Rome en daar 7 mei aankomen,want dan komen Lydia en Emile naar Rome vliegen. 8 mei samen de verjaardag van Emile vieren. Na een paar dagen samen Rome te hebben bekeken, vliegen Lydia en Emile weer naar huis. Wij fietsen naar de kust. Vandaar met een Ferry naar Sardinië,Corsica en Zuid-Frankrijk. Vanaf Marseille tot Avignon met de trein en dan fietsen wij weer naar huis terug.

Actief sinds 26 Maart 2014