Van Pettneu naar Pfunds - Reisverslag uit Pfunds, Oostenrijk van Paul en Annet ? - WaarBenJij.nu Van Pettneu naar Pfunds - Reisverslag uit Pfunds, Oostenrijk van Paul en Annet ? - WaarBenJij.nu

Van Pettneu naar Pfunds

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Paul en Annet

15 April 2014 | Oostenrijk, Pfunds

Hallo allemaal,

Leuk om jullie reacties te lezen.
Dinsdag 15 april. Vanmorgen was Paul het eerste uit bed. Ik vroeg kijk eens of het droog is buiten, want gisteravond regende het. Het heeft gesneeuwd, alles is wit. Er lag zeker 5 cm sneeuw.
Ca. 9.00 uur vertrokken, dikke trui, ik een legging, regenbroek, petje, handschoenen aan tegen de kou. De eerste paar km is het dalen, koud, na ruim 2 km mogen wij een stukje klimmen. Lekker om in beweging te zijn. Daarna 14 km dalen. In Landeck drinken wij hete choco om weer warm te worden. Wij fietsen regelmatig over oude houten bruggen. Wij komen een man tegen, die een foto van ons maakt, hij wil ook met Paul op de foto. Hoe oud Paul is, Paul vraagt ook hoe oud hij is, hij werkt nog, hij is 50, maar ziet er ouder uit dan wij. Het is een makkelijke etappe en maar 37 km tot Ried. Wij besluiten om nog even door te fietsen, de volgende etappe is zwaarder en langer. Paul belt het gereserveerde hotel af. In de loop van de dag wordt het warmer en kunnen de regenbroek, handschoenen en het petje weer de tas in. Wij hebben vandaag 52 km gefietst als wij om 15.15 uur aan de koffie mit kuchen zitten bij de eigenaresse van Pension Albin Plangger in Pfunds. Van Pettneu naar Ried zijn wij 260 m gestegen en 550 m afgedaald. Heerlijk gegeten bij hotel Traube ( toevallig gisteren ook restaurant Traube) aan de andere kant van het dorp, een kwartiertje lopen.

Allemaal weer de hartelijke groeten van Paul en Annet

• 16 April 2014 - 13:50

Hans Pielkenrood:

Wat een leuke verhalen! Ik zie het allemaal ook redelijk voor me, omdat we zowel in de buurt van St.Anton en Pfunds/Ried hebben geskied. We hebben al een aantal malen een appartement gehuurd in Ried.
    Vonden jullie het niet eng om daar in de sneeuw te fietsen?
    Weer succes met het vervolg, en goede paasdagen.

Hartelijke groeten,
    Hans

• 16 April 2014 - 17:17

Trees Idzenga:

hoi Annet en Paul.
    Paar dagen niet geregeerd op jullie verslagen,maar via woordfeut gaat het ook.
    Leuk weer alle verhalen te lezen, jullie zien genoeg. Zijn jiullie vandaag naar dat kasteel geweest?
    Annet trouwkaart zal ik bewaren.
    Hele fijne reis verder, veel groeten Idz.

• 16 April 2014 - 23:24

Sander De Kruijff:

Zo even alle verslagen doorgenomen.
    Wat leuk van die hond dat die die oude baas steeds ging ophale.
    En wat me opvalt is steeds die warme chocolade melk! De volgende ronde hete chocolade melk is van mij!

Groetjes en goede reis!

Sander en Leonette

• 17 April 2014 - 20:28

Wil Trouwborst :

Hoi Annet en Paul.
    Heel leuk om jullie zo te volgen. Veel bekende gebieden van het skiën .
    Gezellige Paasdagen .

Groetjes moeder Marks' Kees en Wil

• 18 April 2014 - 20:04

Joke Bleeker:

Dag Annet en Paul,
    De tijd gaat snel, ik heb de verslagen weer doorgenomen. Leuk hoor om dat allemaal te lezen.
    Jullie maken wel wat mee op de fiets, vooral het gedeelte in Zwitserland met al die stijgingen vergt veel inspanning en voorzichtigheid. Gelukkig viel het niet lekker zijn van Paul mee, dat moet je niet hebben op zo'n reis. Het valt mij wel op dat er best veel regen valt. In Italie zal het wel konstanter weer worden.
    Wij wensen jullie goede Paasdagen en na 27 april kan ik jullie verslag weer volgen. Wij zijn 4 dagen naar Ootmarsum. Je moet de hartelijke groeten van Marjolijn hebben. Haar het e.e.a. meegedeeld.
    Tot over een tijdje, doe voorzichtig en geniet samen van het goede leven. Joke Bleeker

Paul en Annet

Fietsen naar Rome en daar 7 mei aankomen,want dan komen Lydia en Emile naar Rome vliegen. 8 mei samen de verjaardag van Emile vieren. Na een paar dagen samen Rome te hebben bekeken, vliegen Lydia en Emile weer naar huis. Wij fietsen naar de kust. Vandaar met een Ferry naar Sardinië,Corsica en Zuid-Frankrijk. Vanaf Marseille tot Avignon met de trein en dan fietsen wij weer naar huis terug.

Actief sinds 26 Maart 2014